søndag 23. januar 2011

Moodboards

Lenge siden jeg har blogget om noe grafisk for tiden føler jeg. Har laget litt forskjellig som jeg kan legge ut litt etterhvert...

Den første oppgaven vi har fått etter juleferien er å lage en musikkavis. Vi har alle fått utdelt en sjanger hver som vi skal lage 2 dobbeltsiden av. Jeg fikk sjangeren Rock, og har derifra valgt å bruke Gåte som er et folkrock band, og Avril Lavinge som er typisk pop-rock.

Har laget to moodboards for å samle litt inspirasjon, og for å se hvordan stil layouten skal ha.

Folkrock: Jeg har valgt å bruke fargene rødt og grønt som jeg synes er typiske norske bondefarger. Fargene er mørkere for at det skal bli mer rocka. Jeg har lagt inn litt trær, en gård og en fele for å få følelsen av der norske.

Pop-rock: Jeg ville velge en som er ganske kjent for ikke å bruke halve tiden på å lete etter gode bilder, også ville jeg ha noe mer jentete! Da passet det ikke bedre med Avril Lavinge som bruker mye rosa og lilla i imaget sitt.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar